Dags för fredagsmys

Sitter här med en kopp kaffe (eller snarare mugg) och en hembakad pepparkaksbock. Jag ville såklart köra på det traditionella viset med grisar, gubbar, gummor, bockar och hjärtan.
I affärerna kan man nämligen köpa pepparkaksformar som är giraffer och elefanter (!) osv osv .. Det skulle väl inte vara kul att äta pepparkakselefanter ?! Ni hör ju liksom bara hur det låter. Klingar ju inte bjällerklang någonstans!

Stannade kvar på jobbet idag bara för att se på när Tranemos lucia och hennes följetåg skulle lussa för oss på Glimringe. Så himla mysigt och roligt att se hur de gamla blir så glada av en sån sak. Dementa som "mina" vårdtagare är, sitter och sjunger med i julsångerna när de glömt precis allt annat i sin omgivning. Är det inte märkligt? Då blir man lycklig över vad man som personal kan åstadkomma! Känslor och minnen. Det är ju de som livet byggs utav kan man tycka :)

Ikväll blir det såklart att se på Idolfinalen och mys med mitt hjärta! Ska laga nån god kvällsmat och sen bunkrar vi upp med lite gott godis.. Ska ju jobba i helgen så det blir bara lugnt. Men nästa helg är jag äntligen ledig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0